Adenomul de prostata

Este o afecțiune foarte frecventă care apare la bărbaţi pe măsură ce aceştia înaintează în vârstă, fiind prezentă la aproximativ jumătate din bărbații cu vârsta de 50 de ani și la 80% din cei peste 70 de ani. Este o afecţiune benignă dar care poate influența negativ calitatea vieții.

Dacă adenomul de prostata nu este tratat pot apare complicații grave, cum ar fi infecțiile urinare, retenția urinară („blocajul urinar”), hematuria („urinarea cu sânge”) sau chiar insuficiența renală.

Prostata este o glandă anexă a aparatului genital masculin si are rolul de a secreta o parte din lichidului seminal. O prostată normală are mărimea unei nuci și căntărește aproximativ 20-25 de grame la adult. Este situată sub vezica urinară, încercuind uretra, tubul prin care urina este eliminată afară din corp.

Prostata începe să se mărească în mod natural ca urmare a înaintării în vârstă. La unii bărbați această creștere va determina obstrucția uretrei cu îngreunarea evacuării urinii din vezica urinară. Uneori cei afectați sunt nevoiți să-și modifice în mare măsură rutina zilei în jurul acestei boli: vor evita să bea lichide, astfel încât să nu fie nevoiți să meargă la toaletă sau își vor organiza activitățile zilnice încât să aibă acces ușor la baie.

Când simptomele interferă cu rutina de zi cu zi, se recomandă ca pacienții să consulte medicul urolog pentru un tratament eficient. Un control urologic anual este recomandat de rutină tuturor bărbaţilor după 50 de ani.

Află mai multe informații despre avantajele Chirurgiei Robotice

Programari consultatie urologie